23 ianuarie 2015

Prajitura cu crema de lamaie

Print



Ingrediente:
Pentru foi:
2 oua de marime medie
8 linguri cu lapte
8 linguri cu zahar
8 linguri cu ulei
2 lingurite bicarbonat de amoniu stins cu otet
coaja rasa de la o lamaie
aprox. 500-550 gr faina de tip 000

Pentru crema:
1 litru lapte
300 gr zahar
8 linguri faina
200 gr unt cu 80% grasime
zeama de la o lamaie
o lingurita esenta de lamaie
zahar pudra pentru decorat

Preparare:
1. Pentru prepararea foilor procedam astfel:
- mixam ouale cu zaharul pana obtinem o crema pufoasa, apoi adaugam uleiul, laptele, amoniacul stins cu otet, coaja rasa de lamaie si la urma faina, dar nu toata odata. Adaugam cate putin, apoi amestecam cu telul la inceput apoi cu mana, inca putin, apoi amestecam, si tot asa pana obtinem un aluat omogen care nu se mai lipeste de maini. 


- framantam bine aluatul apoi il impartim in patru parti egale. Pe masa de lucru presarata cu faina intindem foile cat de subtire putem dupa care le asezam pe rand intr-o tava joasa tapetata cu hartie de copt. 
- le coacem la foc mare timp de aproximativ 10-15 minute, fara sa le rumenim prea tare. Dupa ce le-am copt pe toate le punem deoparte.


2. Preparare crema:
- amestecam laptele cu zaharul si faina ajutandu-ne de un tel ca sa nu se faca gogoloase. Punem amestecul la fiert si amestecam continuu pana se ingroasa, aproximativ 15-20 de minute.
- lasam crema sa se racoreasca circa 10-15 minute apoi incorporam cate putin untul, amestecand crema cu ajutorul mixerului. Adaugam la urma zeama de lamaie si esenta. Acoperim crema cu folie alimentara ca sa nu prinda crusta deasupra si o lasam sa se raceasca complet.


3. Asamblare:
- impartim crema in trei parti egale si umplem foile pe rand, ultimul strat de deasupra fiind ultima foaie de aluat.
- acoperim prajitura cu o coala alba si deasupra asezam o alta tava in care punem ceva greu ca sa preseze bine prajitura.
- o punem la rece si o lasam asa cel putin 24 de ore ca se fragezeasca bine foile.


4. Inainte de servire portionam prajitura si o pudram cu zahar pudra.


Pofta buna!

4 comentarii:

maria mihalache spunea...

Gustoasa si aspectoasa!

Anonim spunea...

Tocmai am terminat.o, dar sunt foarte dezamăgită....am respectat cantitatea ingredientelor. Mie mi.au iesit 3 foi in loc de 4, crema foarte moale, si aproape ca nu mi.a ajuns pt cele 3 foi. Ca gust ink nu ma exprim pana mâine. Îmi cer scuze daca îmi exprim prea rpd coment.ul. Adriana

Licuta Marin spunea...

Adriana, imi pare rau sa aud asta! Nu inteleg de ce ti-au iesit 3 foi, daca eu am scris clar ca trebuie impartit aluatul in patru si apoi trebuie intins cat se poate de subtire. Iar crema nu are cum sa nu ajunga fiindca sunt cantitati destul de mari si apoi stratul de crema nu trebuie sa fie foarte gros. Cat despre consistenta cremei, nu-mi dau seama ce s-a intamplat. Poate trebuia fiarta mai mult timp ca sa se ingroase mai bine. Dupa cum vezi eu incerc sa fotografiez toate etapele unei retete, ca sa nu existe neintelegeri.
O zi minunata iti doresc!

Licuta Marin spunea...

Adriana, imi pare rau sa aud asta! Nu inteleg de ce ti-au iesit 3 foi, daca eu am scris clar ca trebuie impartit aluatul in patru si apoi trebuie intins cat se poate de subtire. Iar crema nu are cum sa nu ajunga fiindca sunt cantitati destul de mari si apoi stratul de crema nu trebuie sa fie foarte gros. Cat despre consistenta cremei, nu-mi dau seama ce s-a intamplat. Poate trebuia fiarta mai mult timp ca sa se ingroase mai bine. Dupa cum vezi eu incerc sa fotografiez toate etapele unei retete, ca sa nu existe neintelegeri.
O zi minunata iti doresc!