15 decembrie 2013

Chec cu nuci si ciocolata

Print
 


    Un chec absolut delicios, aromat, cu gust fin de ciocolata si plin de nuci parfumate!



Ingrediente:
Pentru blat:
100 gr unt
200 gr zahar
4 oua
250 gr faina 000
50 gr amidon
30 gr cacao
150 ml frisca lichida indulcita
100 gr nuci tocate marunt
2 lingurite praf de copt
1 lingurita bicarbonat de sodiu
esenta de vanilie
esenta de portocala
Pentru glazura:
100 gr ciocolata neagra
50 ml frisca lichida indulcita
1 lingura esenta de rom
20 gr nuca pentru ornat

Preparare:
1. Batem untul lasat la temperatura camerei cu zaharul, pana obtinem o crema fina si pufoasa. Adaugam pe rand ouale, apoi esenta de vanilie, esenta de portocala si mixam incet pana se omogenizeaza.


2. Adaugam mixand, frisca lichida, apoi treptat faina amestecata in prealabil cu amidonul, cacaua, praful de copt si bicarbonatul. La urma incorporam amestecand incet cu o spatula, nucile tocate marunt.


3. Ungem cu unt si tapetam cu faina, o forma de guguluf cu diametrul de 22 cm. Punem aluatul rezultat in forma si coacem in cuptorul preincalzit aproximativ 60 de minute la foc potrivit. Facem testul cu scobitoarea. Dupa ce-l scoatem din cuptor il lasam in forma sa se raceasca, apoi il rasturnam pe un platou.


4. Cand s-a racit complet il glazuram cu glazura preparata astfel: punem frisca lichida intr-un ibric la foc mic si cand s-a infierbantat adaugam ciocolata rupta bucatele, apoi dam deoparte. Adaugam esenta de rom si amestecam cu un tel pana cand ciocolata este complet topita si glazura devine lucioasa si fina. Deasupra ornam cu nuci tocate grosier.

 


Pofta buna!

6 comentarii:

Any spunea...

Licuta, esti fenomenala, tare bine-mi pare ca te-am descoperit! Esti o gospodina desavarsita, esti foarte priceputa.
Pozele sunt extraordinare!
Am vazut si reteta de carnati, super! Bravo!
Numai bine draga mea, pe curand.

Timea spunea...

E perfect checul tau. Mi-ai facut o pofta....

Rocsy Ciobanu spunea...

Ce chec faina...Iar gustul cred ca este divin!

Viorel Olteanu spunea...

Imi ploua in gura de pofta. Serios!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos pentru aprecieri, Any! Esti o draguta!!!

Multumesc frumos, Timea!!!

Multumesc frumos, Rocsy!!!

Multumesc frumos, Viorel!!!

O zi cat mi frumoasa sa aveti!

maria mihalache spunea...

Clar pe gustul meu!