4 mai 2012

Inghetata caramel

Print


 

     Ce placere poate fi mai mare pe o asa caldura...decat o inghetata racoritoare cu aroma de caramel?!



Ingrediente:

5 galbenusuri
450 ml smantana pentru frisca (minim 30% grasime)
300 ml lapte 
400 gr zahar


Preparare:
1. Mixam galbenusurile cu 250 gr de zahar pana devin cremoase, apoi adugam treptat 200 ml de lapte. Punem compozitia la fiert, la foc mic, pana se ingroasa. Lasam sa se raceasca.
2. Restul de zahar il punem intr-o cratita cu fund mai gros si il caramelizam pana devine maroniu. Adaugam restul de lapte si fierbem la foc mic cateva minute, pana obtinem un sirop nu prea gros. Lasam sa se raceasca, apoi il turnam peste compozitia cu galbenusurile. Mixam bine pana se omogenizeaza.
3. Frisca o batem bat, apoi o amestecam cu compozitia de caramel. Mixam bine pana la omogenizare, dupa care o transferam intr-un vas etans si o tinem la congelator cateva ore, pana se formeaza inghetata. Nu este nevoie sa o amestecam, iese foarte cremoasa si asa.
4. O servim cu ciocolata rasa si fructe de sezon.





Pofta buna!

28 de comentarii:

Cristina spunea...

DELICIOASA !!! Cornetele acelea credca pentru mine le-ai pregatit. :)

maria elena spunea...

Pe caldurile din zilele astea, un dulce racoros perfect!

Craita spunea...

Te admir nespus de mult pentru tot ceea ce faci, retetele tale sunt impecabile si la fel de reusite ca si pozele, blogul tau este printre preferatele mele, alaturi de cel al Mayei si as vrea ca intr-o buna zi sa imi reuseasca totul macar pe jumatate, daca nu la fel de bn cum va reuseste voua!

Simona spunea...

Waw!!! Voi adormi cu gandul la inghetata asta... Super deliciu... super poze! Pupici

DiaMar bucataria galbena spunea...

Nu se putea sa lipsesc tocmai de la inghetata.Delicioasa.
Te pup!

Mihaela spunea...

Ce bine arata si ce bine ca vine iar sezonul inghetatelor!

FLORY spunea...

Un gust irezistibil,ador caramelul!Pupici

Cristina spunea...

DELICIOASA!!!! Alte cuvinte sunt de prisos...

Maya spunea...

O textura perfecta!

Postolache Violeta spunea...

Ce bine arataaa, de cate ori intru la tine salivez ! Am salvat reteta ,e musai sa o incerc !

Andra spunea...

Licuta draga, sa stii ca aici la Londra e frig si ploua si parca vara nu mai vrea sa vina, dar o inghetata de la tine tot as lua, ca prea e frumoasa, zau!
Pupici multi! :*

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Cristina!!!Pentru tine, desigur:)

Multumesc frumos, Maria Elena!!!

Multumesc frumos, Craita!!!Cu multa dragoste si pasiune pentru ceea ce faci, o sa reusesti!

Multumesc frumos, Simona!!!

Multumesc frumos, DiaMar!!!

Multumesc frumos, Mihaela!!!

Multumesc frumos, Flory!!!

Multumesc frumos, Cristina!!!

Multumesc frumos, Maya!!!

Multumesc frumos, Caietul cu retete!!!

Multumesc frumos, Andra!!!Sa te bucuri cat mai mult de racoare si pentru noi, ca aici, deja ne-am saturat de caldura:)

Va pup si va doresc o duminica cat mai frumoasa!

miremirc spunea...

Super bunaaa ! :)

Adela Zilahi spunea...

Ador caramelul, imi place la maxim!! Prezentarea superba!! Pupici!

sara & Miki spunea...

Minunata... nu refuz niciodata o inghetata. Pup!

Emily spunea...

SUPEEEEEEEEEEEEEEEEEEERB si deliciosssssssss
Te pup scumpa mea! O zi minunata!

LauraAdamache spunea...

Vaai, cat de bine arata!! Ador si caramelul si inghetata, deci o combinatie mai impecabila decat aceasta, nu exista pentru mine!
Pup cu drag!!

catkitchen spunea...

Mai ce ma tentati voi cu atatea inghetate delicioase !!! Trebuie sa fac si eu !!!!
P.S.Imi place noul antet !!! ;)

Alice Kitchenette spunea...

Mare adevar, ce ar putea merge mai bine decat acest deliciu!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Mirela!!!

Multumesc frumos, Adela!!!

Multumesc frumos, Sara&Miki!!!

Multumesc frumos, Emily!!!

Multumesc frumos, Laura!!!

Multumesc frumos, Catkitchen!!!

Multumesc frumos, Alice!!!

Va pup si va imbratisez cu drag!

Adnia spunea...

ce bine venita e inghetata asta!

Timea spunea...

Inchetata caramel in in topul prefeintelor! maine fac si eu prima inghetata, de capsuni :). pup

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Adnia!!!

Multumesc frumos, Timea!!!Succes!Si eu am facut zilele trecute si a iesit grozava!

Pupici!

Unknown spunea...

Vai ce bine arata! Am facut si eu nu de mult inghetata cu caramel...sigur o sa incerc si varianta ta! Te invit la mine pe blog, nu sunt multe retete, dar asa e orice inceput :) Felicitari pentru toate retetele frumoase!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Poliana!!!Te-am vizitat si imi plac tare mult bunatatile tale:)!Pupici!

Unknown spunea...

Multumesc de vizita, te mai astept :)
Mai am drum lung pana sa fac bunatati ca ale tale, dar perseverez :P Te pup!

Anonim spunea...

E senzationala inghetata.Eu nu sunt mare amatoare de dulciuri si nici de inghetata,dar asta este fara cusur.Am facut-o co nuci pralinate in loc de ciocolata rasa,si seamana foarte mult cu "Nirvana",cea cu caramel si nuci pecan,singura pe care o mananc cu placere,dar e la un pret prohibitiv.

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Poliana!!!

Multumesc frumos, Anonim!!!Ma bucur ca ai incercat reteta!Imi imaginez ce buna trebuie sa fie si in combinatie cu nuci pralinate!Yummy!

Va pup cu drag!