15 iunie 2011

Clafoutis cu cirese

Print




    Dupa ce am vazut aceasta reteta facuta de Eileen si Divainbucatarie, parca mi-a venit o pofta nebuna sa gust din acesta prajitura frantuzeasca, sa vad ce este de capul ei. Este...nu pot sa va descriu ce este... o bunatate. Am amestecat putin retetele, in sensul ca am folosit pentru compozitie reteta lui Eileen dar cu fructele lui Divainbucatarie. Este usor de facut si garantez ca o sa iasa super. Este prima oara cand o fac si a iesit perfect.

Ingrediente:
55 gr unt
600 gr cirese
60 gr faina
50 gr fulgi de migdale
100 gr zahar
o lingura de amidon
3 oua mari
185 ml lapte
zahar pudra vanilat pentru ornat


   Preparare:

1. Spalati ciresele si le curatati de samburi. Ungeti o forma ceramica mai inalta (de circa 20cmx20cm) cu unt. Topiti restul de unt intr-un ibric si lasati deoparte.
2. Puneti in robotul de bucatarie fulgii de migdale si maruntiti pana devin ca faina. Puneti peste pudra de migdale: faina, zaharul, amidonul si mixati bine pana devin toate ca o pudra.
3. Puneti amestecul de faina intr-un castron si adaugati pe rand ouale, apoi untul topit si laptele. Aluatul trebuie sa aiba consistenta compozitiei de clatite.



4. Puneti ciresele in forma unsa cu unt si turnati compozitia peste ele. Dati la cuptor la foc potrivit, aproximativ 40-50 minute. Dupa ce se raceste pudrati cu zahar pudra.



Pofta buna!

8 comentarii:

Maya spunea...

Anul asta înca nu am facut!Eu nu ma dau în vînt dupa Clafoutis,dar ai mei îl adora!

gaby_d spunea...

Prezentare de nota 10, ca de obicei!

Seara faina, Licutzo.

Din bucataria mea spunea...

Maya, eu mananc orice este dulce...Cel mai mult ma bucur ca i-a placut copilului meu. El este juriul nr. 1 in casa.

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Gaby! O seara buna si tie. Te pup!

sara & Miki spunea...

Ma tin de cateva zile sa fac si eu si tot apare altceva. Asa ca savurez de la tine o portie. Pup!

Din bucataria mea spunea...

Va servesc cu placere...Pupici!

Antonina Sofia Sociu spunea...

10 + ... ca de obicei !! o sa fac si eu ca prea e la moda :))) si trebuie sa fiu in trend ! :)) Pupici

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Antonina! La moda sau nu, dar abia a mai ramas o portie micuta pentru ala mic...Te pup!